6 workouts voor buiten

Geplaatst op: 26 november 2015

Ook al is de winter al in volle gang dat wil nog niet zeggen dat je alleen maar binnen kunt sporten. Op een aangename winterdag kun je gemakkelijk lekker buiten trainen. Je haalt dan even een frisse neus en bent ook nog eens gezond bezig. Wij hebben zes effectieve workouts voor buiten voor je op een rijtje gezet.

Traplopen

Traplopen is de eerste of tweede activiteit die je tijdens je buitentraining uitvoert. Zoek een trap op in de stad en ren hier minstens tien keer op en af, zodat je je benen echt voelt.

Train met gewichtjes

Neem tijdens je buitentraining ook wat gewichtjes mee. Ga hiermee lekker in het winterzonnetje gewichtheffen en train zo je schouders en armspieren.

Touwtje springen

Wandel alleen of met een vriendin naar het park, neem je springtouw mee en ga hier touwtje springen. Met touwtjespringen verbrand je in 1 minuut al ruim 10 calorieën. Een heel effectieve workout dus. Touwtjespringen is niet alleen goed voor je lichaam, maar ook nog eens superleuk om te doen.

Planken

Planken is extreem goed voor je figuur. Deze workout kan dus niet ontbreken aan je buitentraining. Je kunt de plank overal uitvoeren, zoals op een grasveldje of op de stoep. Door deze oefening 3 tot 4 keer per week te doen train je je buikspieren, je bovenbenen, je rugspieren en je bovenlichaam. Houd het planken minstens 1 minuut vol en herhaal deze oefening vijf keer met elke keer een halve minuut pauze.

Doe de handstand

Als je lenig bent, kun je je workout afsluiten met de handstand. Hiermee versterk je je schouders, armen, benen en buik- en borstspieren. Bovendien is het ook nog eens goed voor je bloedsomloop. Zoek dus een muurtje op en ga op je handen staan.

Buikspieroefeningen

Vergeet ook je buikspieren niet te trainen. Ga plat op je rug liggen, zet je voeten plat op schouderbreedte en trek je benen in een hoek van 90 graden. Ondersteun je hoofd lichtjes met je vingertoppen en richt je ellebogen naar buiten. Til je bovenlichaam dan een stukje op (minstens 10cm) en span je buikspieren aan. Doe dit drie keer in setjes van vijftien. Voer deze oefening niet alleen uit voor je rechte buikspieren, maar ook voor je schuine.

Op zoek naar een trainingsoutfit voor buiten? Check dan even deze pagina.

© 2016-2018 healthychick.nl | Privacyverklaring | Linkpartners