Spieren helpen je om slanker te worden.

Geplaatst op: 10 oktober 2015

Als we denken aan afvallen dan denken we eigenlijk aan twee dingen: Gezond eten en sporten om extra vet te verbanden. Dit is voor een deel waar, maar er zijn nog meer dingen die meetellen om slanker te worden. Als je echt wilt afvallen dan is het slim om ook met de gewichten aan de slag te gaan. Ik train zelf 1,5 uur in de sportschool. Mijn schema bestaat uit een half uur gewichten en een uur cardiotraining. Maar waarom zijn je spieren zo belangrijk om slanker te worden?

Spieren helpen je om sneller vet te verbranden.

Als je cardiotraining uitvoert dan beginnen je spieren met bewegen. Deze beweging zorgt ervoor dat je calorieën gaat verbranden. Als je meer spiermassa hebt, dan verbrand je sneller energie en uiteindelijk pakt je lichaam je reserves aan en dus je vet massa. De slimste manier om effectief af te vallen is om je spiermassa aan te pakken. Pak gerust een half uur je spieren aan voordat je op de fiets springt of gaat hardlopen.

Trainen met losse gewichten of apparaten?

Je kan je spiermassa op verschillende manieren aanpakken. Je kan gaan squatten met een paar gewichten of aan de slag gaan met speciale apparaten in de sportschool. Het is belangrijk om een oefening op de juiste manier uit te voeren om effect te creëren. Heb je geen ervaring met gewichten? Ga dan gewoon aan de slag met de apparaten. Op de apparaten staat vaak precies omschreven welke spiergroepen je aanpakt. Het is belangrijk om een oefening 15 keer achter elkaar te herhalen. Neem hierna een paar seconden rust om vervolgens weer 15 keer de oefening te herhalen. Ga niet direct met te zware gewichten aan de slag, maar neem een gewicht die je net kan dragen. Het geeft natuurlijk een super gevoel als je dit 15 keer achter elkaar volhoud. Je merkt al snel dat je na een paar weken steeds een gewicht hoger kan gaan.

Pak spiergroepen aan die voor jouw belangrijk zijn.

Geloof me je wordt echt niet meteen een bodybuilder als je met gewichten aan de slag gaat. Vrouwen hebben hiervoor geen echte aanleg en verbranden hoogstens wat meer vet. Probeer met de apparaten spiergroepen te trainen waar bij jouw het meeste vet zit. Denk aan billen, buik en bovenbenen en al snel merk je centimeters resultaat en een lager vetpercentage op de weegschaal!

© 2016-2024 healthychick.nl | Privacyverklaring | Linkpartners