Met deze 5 tips krijg je een strakke buik

Geplaatst op: 31 oktober 2015

Een platte buik krijg je niet alleen maar door dagelijks honderd buikspieroefeningen te doen. De juiste voeding werkt ook mee aan het kweken van een gespierd buikje. Natuurlijk weet je wel dat liters cola drinken, een Mc Donalds menu naar binnen werken en op de bank hangen met een reep chocolade of een zak chips niet meewerken aan een platte buik. Maar wat moet je nu wel eten en drinken om die gedroomde, gespierde buik te krijgen?

Eet meer groentes

Groentes bevatten haast geen calorieën en koolhydraten. Ze zitten boordevol met mineralen, vitamines en andere gezonde voedingsstoffen. Het zijn echte slankmakers. Kies dan ook vaker voor groentes en verwerk deze in meer maaltijden. Eet niet alleen groentes tijdens je avondeten, maar verwerk ze ook in je lunch of ontbijt. Maak bijvoorbeeld een verse maaltijdsalade als lunch of kies eens voor een gezonde smoothie, zoals deze power smoothie met banaan en spinazie.

Zorg ervoor dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt

Dat eiwitten helpen bij de spieropbouw wisten we al. Als je een platte buik wilt kweken dan is het dus nodig dat je lichaam voldoende eiwitten binnenkrijgt. Dit bereik je door te kiezen voor eiwitrijke producten, zoals kip en zalm. Drink na je training ook een eiwitrijke shake. Zo’n shake zorgt ervoor dat je lichaam zich sneller herstelt en je sneller spieren opbouwt.

Verspreidt de maaltijden meer

Eet vanaf nu geen drie keer per dag, maar 4 tot 6 keer per dag kleinere maaltijden. Als je deze wat meer over de dag verdeelt, dan geef je je spijsvertering een boost en stimuleer je de spieropbouw.

Drink water, water en nog eens water

Water is het gezondste drankje ter wereld. Het bevat geen suikers of andere ongezonde stoffen. Door minimaal 1,5 liter water per dag te drinken houd je je stofwisseling op peil en verbrand je dus meer calorieën.

Doe buikspieroefeningen

Natuurlijk zal je wel buikspieroefeningen moeten doen om dat platte buikje te krijgen. Een goed resultaat bereik je het snelste door 2 tot 3 keer in de week intensieve oefeningen te doen. Hiervoor hoef je niet per se naar de sportschool. Er zijn tal van apps met buikspieroefeningen verkrijgbaar. Je kunt de oefeningen dan gewoon thuis doen, nadat je een rondje hebt hardgelopen of gewandeld.

© 2016-2024 healthychick.nl | Privacyverklaring | Linkpartners