Ga nooit sporten op een nuchtere maag.

Geplaatst op: 19 september 2015

Ik kreeg laatst van iemand te horen dat je het beste kan sporten op een nuchtere maag. Meestal ga ik juist na een stevige gezonde avondmaaltijd sporten. Ik vond het dus een beetje vreemd klinken waarom je zou gaan sporten op een nuchtere maag?

Je verbrand meer vet door te gaan sporten op een nuchtere maag.

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat je meer vet verbrand door te gaan sporten op een nuchtere maag. Dit is logisch je lichaam pakt namelijk je reserve omdat er geen inhoud meer is. Een groot nadeel is dat het mentaal enorm zwaar is om met een lege maag in de ochtend te gaan sporten. Ik merk dat mijn sportprestaties enorm achteruit gaan. Ik krijg het gevoel dat ik veel minder energie heb tijdens het sporten. Dit is absoluut geen prettig gevoel.

Onderzoekers spreken elkaar tegen.

Als ik verder onderzoek doe na sporten op een nuchtere maag, dan spreken diverse wetenschappers elkaar tegen. Sommige wetenschappers beweren dat het juist slecht is voor je lichaam. Je lichaam heeft energie nodig om een sportprestatie neer te zetten. Je lichaam heeft misschien wel suikerreserves opgeslagen, maar niet voldoende om een uitstekende prestatie neer te zetten. Topsporters eten niet voor niets een bord pasta weg, voordat ze beginnen aan hun sportprestatie.

Gevaren van sporten op een nuchtere maag.

Ik kreeg al snel tijdens het sporten op een nuchtere maag last van een te laag glucosegehalte. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs het idee dat ik ging flauwvallen. Als dit allemaal nog niet genoeg was kreeg ik last van spierkramp. Een van de oorzaken van kramp in je spieren tijdens het sporten is een te laag glucose gehalte. Doordat ik last kreeg van verschillende symptomen kon ik geen optimale sport prestatie neerzetten. Ik heb thuis een speciale weegschaal, waarmee ik mijn vetverbranding bijhoud. Ik kon op de weegschaal duidelijk zien dat ik veel minder gepresteerd had. Ik raad je dus aan om gewoon een licht ontbijt te nemen voordat je fanatiek gaat sporten. Zorg ervoor dat je glucose op pijl blijft, zodat je een uitstekende prestatie kan neerzetten. Als je beter kan presteren, dan verbrand je veel meer vet, dan met een halve prestatie op een lege maag.

© 2016-2024 healthychick.nl | Privacyverklaring | Linkpartners