Stevige en volle borsten met deze simpele oefeningen voor thuis

Geplaatst op: 17 mei 2018

Alles gaat met de tijd wat meer hangen en dat geldt ook voor onze twee grote vriendinnen. Natuurlijk zorgt een bh ervoor dat wij overdag alsnog mogen genieten van een volle boezem, maar ook zonder bh is dit mogelijk. Door een paar simpele oefeningen welke je dagelijks thuis kan doen, train je namelijk de spieren onder je borsten waardoor ze voller en mooier blijven. Deze oefening zijn super simpel en gemakkelijk vanuit huis te doen!

Push-up

Wellicht niet de lievelings oefening van veel vrouwen, maar de push-up is wel super effectief. Lukt het je nou niet om de normale push-up te doen dan kan je er ook voor kiezen om dit vanuit je knieën te doen. Natuurlijk zal je in de loop der tijd wel naar de normale push-up moeten toewerken voor een beter resultaat.

Belangrijk is om erop te letten dat je je handen buiten je lichaam plaats en wanneer je zakt je ellebogen goed naar buiten gaan. Wil je het zwaarder maken dan kan je er ook voor kiezen om je voeten wijder uit elkaar te plaatsen. Probeer deze oefening 10 keer te doen en herhaal dat 3 keer.

Handen drukken

Deze oefening kan je ook heel gemakkelijk achter je bureau doen, want je hebt hier namelijk niets voor nodig. Je plaatst je handen op elkaar (voor je borsten) en je ellebogen naar buiten. Druk je handige stevig tegen elkaar aan zodat je spanning voel ontstaan op je borsten. Hou dit dan een aantal seconden vast en ontspan dan weer. Herhaal deze oefening vijftien keer en probeer dit driemaal daags te doen

Oefeningen met gewichten

Deze oefeningen zijn het gemakkelijkst met gewichten, maar ook prima te doen met flessen met water of bijvoorbeeld pakken suiker. Voor deze oefening ga je met je rug op de grond liggen en neem je in beide handen een gewicht. Druk vanuit je borsten de gewichten recht omhoog tot je armen gestrekt zijn en ga dan weer langzaam naar je startpunt. Probeer dit 10 keer te doen en herhaal dat 3 keer.

Je kan er ook voor kiezen om de gewichten met gestrekte arm boven je te plaatsen en ze vervolgens zijwaarts te laten zaken. Als de gewichten net boven je schouders zijn breng je ze weer terug om hoog. Deze oefening kan je net zoals bij de vorige oefening 10 keer doen en dan 3 keer herhalen.

Natuurlijk kan je ook gewoon heerlijk buiten sporten. Lees daarvoor deze blogpost over de beste workouts voor buiten

© 2016-2018 healthychick.nl | Privacyverklaring | Linkpartners