Hoe kom je snel weer terug in shape na de vakantie?

Geplaatst op: 15 september 2015

Je herkent het gevoel vast wel. Kom je net lekker terug van vakantie en het eerste wat je doet is schrikken van de weegschaal. Gelukkig heb ik een aantal tips hoe je snel weer terug in shape komen komen na je vakantie.

Gezonde voeding

Het klinkt heel logisch, maar we vergeten vaak dat gezonde voeding de eerste stap is. Dit betekent niet dat we de lunch, maar een keertje over slaan. Ik heb het helaas vaak zelf gedaan, maar uiteindelijk komen er juist meer kilo’s aan, dan dat ze eraf gaan. Zorg voor een uitgebreid ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes. Drink voldoende water en eet fruit of groente bij iedere maaltijd. Beperk het gebruik van koolhydraten en probeer alcohol voorlopig te mijden. Zorg er ook voor dat je minimaal 2 liter water per dag drinkt om je lichaam na de vakantie te zuiveren.

Beweeg iedere dag minimaal 30 minuten.

Een kantoorbaan zorgt er al snel voor dat je sneller gaat snacken en de kilo’s eraan blijven zitten. Zorg ervoor dat je minimaal 30 minuten per dag beweegt. Dit kan bijvoorbeeld op de fiets naar je werk zijn of lopend naar de bakker. Maar wist je dat dagelijkse klusjes in het huishouden ook kunnen helpen? Onkruid wieden helpt je al om flink wat calorieën te verbranden. Je hoeft er niet eens voor naar de sportschool en je tuin staat er weer netjes bij.

Schrijf je in bij de sportschool.

Je zorgt voor een gezonde voeding en je beweegt minimaal 30 minuten per dag. Helaas blijkt in de praktijk vaak dat de kilo’s er nog steeds niet af willen. Voor veel mensen is het een grote stap, maar toch is het slim om een sportschool abonnement af te sluiten. Ik zag er zelf altijd tegenop, maar nu zie ik er absoluut de voordelen van in. Het is een manier om je hoofd even helemaal leeg te maken en je lichaam weer snel in shape te krijgen. De meeste sportscholen hebben tegenwoordig een fitnessinstructeur. Samen kan je een schema opstellen om zo snel mogelijk overtollige kilo’s kwijt te raken en weer terug in shape te komen. Maak eventueel gebruik van voedingssupplementen om je lichaam sneller in shape te krijgen tijdens het sporten.

© 2016-2018 healthychick.nl | Privacyverklaring | Linkpartners