Het geheim van de zoete aardappel

Geplaatst op: 27 november 2015

Laatst was ik in Engeland en kwam ik voor het eerst in aanraking met de zoete aardappel. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van mijn leven een zoete aardappel gegeten. Ik kreeg de aardappel geserveerd bij mijn gerecht en ik was direct verkocht! Meestal als ik iets lekker vind, dan vliegen de calorieën de lucht in. Gelukkig is dit bij de zoete aardappel niet het geval. Sterker nog het is een echte Super Food die je bestwindows 10 product key eens mag uitproberen. Het grote verschil met de zoete aardappel is dat hij geen familie is van de normale aardappel. De knol zit vol met gezonde stofjes die een normale aardappel niet heeft en bevat veel meer vezels. Vanwege deze gezonde stofjes heb je veel langer een vol gevoel en krijg je geen pieken meer in de bloedsuikerspiegel.

Zoete aardappel en je glucose woolrich schweiz

Als je normaal gesproken een gewone aardappel gaat eten, dan kan je bloedsuikerspiegel gaan pieken. Je lichaam gaat hierdoor meer insuline aanmaken om je glucose af te voeren. Nog een nadeel is dat hierdoor je vetopslag wordt gestimuleerd. Als je een zoete aardappel gaat eten, dan gebeurt dit niet. Je bloedsuikerspiegel blijft hierdoor gewoon stabiel. De GI waarde van een gewone aardappel is hierdoor gesteld op 70 bij een zoete aardappel is dit 35.

Voedingsstoffen in een zoete aardappel

Natuurlijk heb je weleens gehoord dat antioxidaten goed voor je zijn. Ze beschermen je lichaam en zorgen voor het neutraliseren van radicalen. In blauwe bessen zitten heel veel antioxidaten, maar in een zoete aardappel zit wel 1,5 keer zoveel als in een blauwe bes. Daarnaast zit er ook veel Vitamine A in een zoete aardappel. Bij 100 gram per dag krijg je al 90% van je dagelijkse hoeveelheid binnen. Daarnaast zit er ook nog Vitamine C en Vitamine B6 en andere mineralen in een aardappel.

Bereiden van een zoete aardappel.

Je kunt eigenlijk alles met een zoete aardappel doen als je normaal doet met aardappels. Je kunt ze stomen, opbakken, koken en poffen. Een gezonde bereidingswijzen is stomen waarbij de smaak goed tot zijn recht komt en alle vitaminen bewaard blijven. Opbakken is ook heerlijk alleen gaan de calorieën dan welwindows10explained.com iets omhoog, maar blijven ze nog steeds lager, dan bij een gewone aardappel!

© 2016-2018 healthychick.nl | Privacyverklaring | Linkpartners