5 tips voor een super strakke beachbody

Geplaatst op: 16 mei 2017

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, maar die super strakke beachbody? Daar moet nog nodig wat aan gebeuren! Om in de zomer super fit en strak over het strand van Scheveningen te kunnen paraderen, hebben wij de volgende 5 sporttips voor je:

1. Bootcamp in de buitenlucht

Meld je aan voor een wekelijkse, intensieve bootcamp in de buitenlucht. In teamverband ga je onder professionele begeleiding trainen aan je uithoudingsvermogen en kracht. Denk hierbij aan oefeningen als squatting, planking en opdrukken in combinatie met hardlopen en intervaltraining. De oefeningen zijn ideaal om in groepsverband uit te voeren omdat je gebruik maakt van elkaars kracht. Tevens blijf je hierdoor gemotiveerd en zorgt trainen in teamverband voor doorzettingsvermogen en plezier.

2. Ontspan met yoga

Een fit en energiek lichaam begint met een ontspannen geest. Heb je veel aan je hoofd en zoek je een manier om tot rust te komen, dan is yoga een ideale sport om mee te starten. Yoga kan beoefend worden op een rustige plek in huis, in het park of op de sportschool. Ook is het strand een heerlijke plek voor je yoga oefeningen. Door yoga ervaar je meer rust en zal je stressniveau verlagen. Omdat het stresshormoon cortisol zorgt voor meer eetlust, zal afvallen beter gaan als je meer ontspannen bent.

3. Drink meer water

Waarschijnlijk heb je deze tip al vaak voorbij zien komen, maar veel water drinken is een goede manier om fit te worden. Met veel, bedoelen we rond de 3 liter per dag. Doe dit verspreid over de dag en drink vooral water als je de nijging hebt een drank met suiker te drinken. Meer drinken zorgt voor een vol gevoel en hierdoor voor minder eetlust. Verder verbrand je meer vet omdat je stofwisseling voor 3% sneller werkt. Laat die sportdrank dus lekker in de supermarkt staan en vul je bidon met water voor tijdens het sporten!

4.Sport ook in het weekend

De verleiding is groot om in het weekend terug te vallen in je oude gewoontes. Wat is namelijk lekkerder dan de hele dag in het zonnetje zitten met een biertje en bitterballen? Om te voorkomen dat dit gebeurd, is het maken van afspraken met jezelf belangrijk. Spreek bijvoorbeeld af dat je pas na het sporten wat lekkers mag of eerst een lange wandeling moet maken en dan een biertje mag drinken. Een andere leuke manier om ook in het weekend fit te blijven, is sporten op het strand van Scheveningen. Dit zorgt voor een relax gevoel en na je work-out kun je ontspannen met zeezicht. Tevens is het leuk om eens een andere sport te beoefenen. Zo biedt Solbeach Scheveningen watersport activiteiten aan als golfsurfen, suppen, power kiten en bodyboarden.

5.Klim op een racefiets

Zodra het wielerseizoen is geopend, kom je op zondagmorgen hordes fietsers tegen op de wegen. Heerlijk sporten in de groene natuur en je grenzen verleggen tijdens een heftige klim. Met wielrennen verbrand je veel spieren en stimuleer je de bloedsomloop. Fietsen wordt zelfs gezien als een van de beste manieren gezien om fit te blijven. Ben je van plan om te beginnen met wielrennen? Verdiep je dan wel nog even in de verkeersregels en kijk goed uit op openbare wegen. Ongeluk zit in een klein hoekje en aankloppen bij een schaderegelingsbureau is wel het laatste wat je wilt.

© 2016-2018 healthychick.nl | Privacyverklaring | Linkpartners